BLOG JIWA SENTAP

some_text
Home » » MINUM AIR BOLEH BANTU PULIHKAN PENYAKIT SERIUS

MINUM AIR BOLEH BANTU PULIHKAN PENYAKIT SERIUS

Written By Admin on Friday, January 31, 2014 | 8:10 PM

AIR BOLEH BANTU PULIHKAN PENYAKIT SERIUS

KAJIAN para saintis mendapati amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai banyak manfaat. Japanese Medical Society berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu, amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.



Di antara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan perubatan di negara matahari terbit itu ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, sistem jantung, artritis, degupan jantung yang pantas, epilepsi, lemak berlebihan, bronkitis, tibi, meningitis, buah pinggang dan jangkitan pada air kencing.

AIR BOLEH BANTU PULIHKAN PENYAKIT SERIUS

Bagaimanapun, amalan minum air kosong sebaik jaga dari tidur ini perlu mengikut beberapa peraturan untuk memastikan keberkesanannya.

Minum 4 gelas air (160ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum berus gigi. Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan atau minum apa-apa untuk 45 minit. Selepas 45 minit anda sudah boleh makan dan minum seperti biasa.

Anda perlu minum air selepas 15 minit mengambil sarapan, makan tengahari dan makan malam supaya makanan dapat dihadam dengan baik.

Bagi pesakit yang lanjut usia dan tidak larat minum empat gelas air sekali gus diperingkat permulaan, mereka boleh memulakan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari.

Kaedah ini dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu. Jika anda amalkan meminum air mengikut kaedah yang telah diberikan di atas selama tempoh tertentu, penyakit seperti dalam senarai di bawah ini akan semakin baik.

1. Tekanan Darah Tinggi  – 30 hari
2. Gastrik                        – 10 hari
3. Diabetis                       – 30 hari
4. Sembelit                      – 10 hari
5. Kanser                        – 180 hari
6. Tibi                              – 90 hari

Bagi pesakit artritis hanya perlu mengikuti rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali diperingkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.
Share this article :

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Jiwa Sentap - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger